Početna Registracija Login
[ Najnoviji Postovi · Članovi · Pravila foruma · Pretraga · RSS ]

  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Opšti deo » Korisni saveti i trikovi u kući » Dobra organizacija pola posla
Dobra organizacija pola posla
LalasoDate: Sreda, 05.01.2011, 18:05 | Number # 1
Username: Lalaso
Poruke: 440
Nagrade: 5
Reputacija: 1
Reproofs:
Offline
Četiri osnovna pravila brzinskog čišćenja

Olakšajte sebi svakodnevne poslove čišćenja i pobrinite se da ono što kraće traje

Zanima vas kako kuću očistiti na brzaka? Četiri osnovna pravila olakšaće vam svakodnevne muke (a i one velike kojima se pozabavimo jednom nedeljno ili dva put mesečno).

1. Budite organizovane i imajte sva potrebna sredstva blizu sebe.

Kanta za vodu, sundjeri i krpe, sredstva za čišćenje, držite na preglednom i lako dostupnom mestu. Svejedno je gde ga držite u kuhinji ili kupatilu, bitno je da se ne skriva negde pozadi na mestu gde vam je i muka “iščeprkati” ga napolje. Kao što radnici, na primer na gradilištu, imaju pojas s alatom kako bi im on stalno bio pri ruci, tako i vi morate imali lako dostupan “alat” za posao čišćenja, što znači da bi kad krenete čistiti bilo dobro da sva potrebna sredstva stavite u jednu kanticu ili u lavor i ponesete ih sa sobom.

Ovo je posebno pametno ako imate veliku kuću. Zamislite samo da se sobarice u hotelima moraju nakon svake sobe vraćati u ostavu stalno iznova po određeno sredstvo ili krpu. Isto tako zaboravljanje određenog sredstva za čišćenje ili njegovo odlaganje nakon što ste ga upotrebili, pa vraćanje da ga ponovo uzmete, nepotrebno vam oduzima dragoceno vreme. To se možda čini kao dva ili tri minuta, ali pomnožite to s brojem puta koliko ste to učinili i videćete da možda tako gubite mnogo vremena.

Prihvatite ovo pravilo i videćete da ćete uštedeti na vremenu i energiji. Napravite i popis (može to biti i mentalni popis) zadataka čišćenja koje morate obaviti. Sami se odlučite šta je prioritet

2. Čistite od vrha prema dnu

Ovo se pravilo primenjuje na sve što čistite u svojoj kući. Nije bitno radi li se o detaljnom čišćenju ili površinskom održavanju. Svakog se posla uhvatite od vrha prema dnu. Ovo se odnosi i na čišćenje frižidera, brisanje prašine s polica, pranje kuhinjskih elemenata, pranja prozora ili što god već – uvek čistite od vrha i napredujte prema dnu. Što znači – podovi su zadnji.

Zašto na vrhu? Zato što je zakon gravitacije jako jednostavan – sva zmazanoća i prašina padaju prema dole kako čistite. Možda ste jedna od onih žena koja prvo usisava, no to i nije pametno. Prvo obrišite prašinu, a tek onda usisavajte jer usisavač uvlači u sebe prašinu i prljavštinu, osim ako nemate onaj usisavač koji izbacuje vazduh napolje.

Čišćenje na vrhu vas isto tako tera da više pažnje obratite na vaše plafone, vrhove zidova, vrata i okvire vrata. To su često područja koja previdimo jer više pažnje obraćamo na stvari koje su u nivou naših očiju. Čišćenje od vrha prema dnu tera nas da obratimo pažnju na celu prostoriju i temeljitije je očistimo. A osim toga i organizovaniji smo nego da čistimo malo gore, malo dole. A time se isto štedi vreme.

3. Prostoriju “obradite” kružno i bavite se samo jednom prostorijom u isto vreme

Kod čišćenja svaki je korak bitan, iako se možda ne čini tako. Što ste neorganizovaniji i što se više “razletite” na više strana, to ćete lošije obaviti posao. Napravite plan i držite ga se. S čišćenjem krenite s jedne strane prostorije i napredujte prema drugom kraju. Tako vam ništa neće promaknuti i drugi put ćete imati manje posla i sve ćete brže obaviti). I nemojte zaboraviti gde ste stali ako zazvoni telefon ili morate dovršiti ručak. A ako uz sebe imate i sve što vam je potrebno (kao u prvom savetu) nećete morati odlaziti do kupatila po sredstvo za čišćenje i nećete se zbuniti gde ste stali s čišćenjem.

4. Nemojte čistiti ono što je već čisto.

Možda vam se ovo čini kao očito, ali ljudi često neka područja u kući previše čiste. Na primer koliko vas očisti cela balkonska vrata kad primete otisak prsta ili ruke vašeg deteta na njima? Često mislite: “Pa ne oduzima mi toliko više vremena da očistim cela vrata. Nekoliko minuta više?”. Ali zapamtite nekoliko minuta za ovo, nekoliko minuta za ono i vreme se nakupilo. Očistite samo zaprljani deo i krenite dalje. Možete “uštedeti” sate ako očistite samo zaprljano područje, a preko drugih prođete samo vlažnom krpom.

Ne morate stalno prašinu brisati antistatičkim ili nekim drugim sredstvom za čišćenje. Za održavanje je dobra i antistatička peruška za brisanje prašine s teleskopskim drškom, a prašinu detaljno obrišite/operite jednom u dve nedelje. Još jedan primer: ako u kući imate tuš ili kadu koju retko koristite - pa nećete je valjda svaki puta detaljno čistiti? Samo je malo prebrišite univerzalnim sredstvom za čišćenje i ona će biti spremna za upotrebu.

Najbolji način kako da ne čistite ono što je već čisto je jednostavan, samo se zapitajte: “Koliko je ovo prljavo i gdje se nalazi? Je li potrebno temeljno čišćenje ili samo održavanje?” Ako nije prljavo, krenite samo dalje na one stvari kojima je potrebna vaša ruka.

Izvor: Žena


Onaj ko kaže da sve zna,dostigao je maksimum svoje gluposti !
bronzanicaDate: Nedelja, 04.09.2011, 16:50 | Number # 2
Username: bronzanica
Poruke: 13
Nagrade: 1
Reputacija: 0
Reproofs:
Offline
Kratka pauza na poslu čuva srce

Dovoljno je da od radnog stola ustanete samo na minut da biste smanjili rizik od srčanog udara.
Prema rečima birtanskih stručnjaka, ukoliko ustanete i odete do svojih kolega da makar i na minut sa njima popričate, umesto da im pošaljete mejl, smanjićete rizik od infarkta, pokazalo je njihovo istraživanje.

U istraživanju je učestvovalo 4.757 dobrovoljaca. Svaki od njih je nosio akcelerometar, mali uređaj koji se stavi na kuk i beleži koliko vremena osoba provede u trčanju ili šetnji. Tom prilikom meren je i obim struka, krvni pritisak i nivo C-reaktivnog proteina u krvi, koji je veoma često visok kod ljudi koji boluju od srčanih bolesti.

Tokom istraživanja stručnjaci su došli do saznanja da su one osobe koje su pravile kratke pauze u redovnim intervalima tokom radnog dana, imali manji rizik od prekomerne težine ili visokog pritiska.

Tako su smanjili i rizik od fatalnih kardiovaskularnih bolesti.
Forum » Opšti deo » Korisni saveti i trikovi u kući » Dobra organizacija pola posla
  • Page 1 of 1
  • 1
Search: